kendi kendine (dönen) sesler[1]
şiirdeki hü’yü çıkaramıyorum
ses her yerde
hatırtılar —ve bu ses
girdiğinde kayıt altına
her şeyin bilinebilirliği —
tabiatı temessülünden anla
köpürerek akan çukura girip
sesleri nasıl bu görüntüleri
okuyacağını tayin et
../..
yazılı kayıtlar hakkında birkaç ses
hem çok gürültü var ses hep arkada
bu duyduklarım, etrafta dolanan bilgi
etrafta konuşulanları zaptediyor
duyduğunu yakalayıp şuur yaparak
etraf uğultusu ses kayıtlarına bağlam veriyor
—ayaltında sebep-sonuç ilişkisi—
sanal âlemin içinde dolaşılabiliyor yerçekimsiz
tabii sebeplere dayandığı için mesafesiz
mekân ortadan kalkıyor, beyin yöne yön veriyor
izi sürülebilir, nedeni bulunabilir.
../..
1. algılayan ses
2. ses işlem gören
aralarında bağlantı var
işletilen veri olumsallık ağından çıkıyor
ucu çiğnenmiş harici bellek.
../..
kullanıldığıyla bırakmakta
somuta dönüş ≈ görsel malzemeye
fiilimsiler olanı anlatmak için
bağlamından koparılmışlık
ses, olanlara olduğu gibi
kaydetmeye devam, bakmaya görmeye
“gibi”yi kullanmak gibi bir ihtiyacı yok
çünkü zaten o orada olanı görüyor
benzetme somutu bozuyor
—görüntü tanımayla erişimi tespit
kendi yazılımına bağlayıp
saptadıkça saptamaya devam ediyor.
../..
tüm geçmiş veriyi tahmin edebilirsin
hiper-gerçeklik, sensör, yapay zekâ
madenciliğin sanal âlemi kütüğe işlemesi.
veri işletim sistemine aktarılan sanal para
blokzincir yatırımcı hareketlerini ifade ediyor
işlemler arasında bir çıkar çatışması var.
../..
tek tek deneyimleyebilmek için
toplanan verilerin analizi çıkarına
sosyal güvencesi olmadığı için atarlı
ilaçlar-haplar, propolis buzlukta
bağlantı için kendini fişe tak
ekran hafızayı ne kadar kapsar
dönerek ve dönerek zemini aydınlat.
../..
zaman muhafaza kutusunu tıkıyor
hafızaya kapanacak alan bırakmadan
ağır şeylerin ağırlığı
spesifiklerde görünen bir bağ
—ne yedeklenirse o.
hafıza biriktiriyor
yedeklenen kendi içine dönünce
kişilik oluyor.
[1] bu şiir nasıl oluştu? ayrı ayrı kaydedilen sesler, nasıl birbirlerine eklemlenebilen ses kayıtlarına dönüştü? ses kayıtlarının şiirde kendilerince bütünlüğü ve tamamlanabilirliği üzerine sesler (2019-2021)…